E-storitve

Ime predmeta:E-storitve
Semester izvedbe:3. semester
Tip predmeta:Obvezni
Kreditne točke:8 ECTS
Študijski program:Poslovne vede (MAG)
Primarni jezik izvedbe:slovenski jezik
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je izbirni predmet skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na podiplomskem programu Poslovne vede.
 
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji in študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale. Opcijsko se lahko predmet predava tudi v angleščini.
 
Cilji
  • Pridobiti napredna znanja o delovanju in zakonitostih interneta za poslovanje;
  • Pridobiti napredna znanja o e-poslovanju, njegovem načrtovanju, uvajanju, uporabi in razvoju.
  • Zasnovati, izdelati in predstaviti prototipno rešitev (e-storitev) s področja e-poslovanja potencialnim vlagateljem.
Kompetence
  • Sposobnost napredne uporabe informacijske tehnologije za uvedbo in uporabo e-poslovanja;
  • Sposobnost zavedanja, odzivanja in načrtovanja razvoja e-poslovanja v poslovnem okolju;
  • Organizacijske in komunikacijske spretnosti s področja e-poslovanja v poslovnem okolju;
  • Veščine za komuniciranje s strokovnjaki in drugimi deležniki e-poslovanja;
  • Sposobnost zaznavanja razvoja tehnologije in storitev e-poslovanja.
  • Sposobnost razumevanja odnosov med posamezniki pri uvajanju in razvoju e-storitev;
  • Sposobnost predvidevanja, zaznavanja in reševanja problemov ter izzivov v povezavi z varnostnimi, družbenimi in pravnimi vidiki pri uvajanju in razvoju e-storitev.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent:
  • sposoben razumeti ustroj in pomen e-poslovanja in e-storitev;
  • usposobljen za komuniciranje s strokovnjaki s področja e-poslovanja;
  • sposoben načrtovati in aktivno sodelovati pri projektih uvajanja e-storitev;
  • sposoben zasnovati, izdelati, upravljati izbrano prototipno rešitev (e-storitev);
  • sposoben predstaviti izbrano prototipno rešitev (e-storitev) bodočim vlagateljem;
  • sposoben prepoznati pomen uvajanja in razvoja e-storitev za dvig konkurenčnosti organizacije;
  • sposoben prepoznati pomen uvajanja in razvoja e-storitev za posameznike;
  • sposoben prepoznati in reševati probleme pri načrtovanju, uvajanju in upravljanju prototipne rešitve (e-storitve).
Vsebina predmeta
  • Koncepti, osnovni pojmi in utemeljenost e-poslovanja in e-storitev;
  • Vrste, oblike, modeli in uporaba e-storitev;
  • Pregled e-storitev na izbranih področjih;
  • Vpliv informacijske infrastrukture in tehnologije ter njenega razvoja na razvoj e-storitev;
  • Uvajanje, razvojne usmeritve in upravljanje e-storitev;
  • Vpliv e-storitev na organizacije in zagotavljanje konkurenčnosti (vidik organizacije, države, čezmejne e-regije);
  • Vpliv e-storitev na življenje posameznika (e-vključenost, e-sodelovanje, e-demokracija);
  • Izbrana okolja razvoja e-storitev;
  • Varnostni, družbeni in pravni vidiki uvajanja in upravljanja e-storitev.
Oblike in metode dela
  • Frontalno predavanje;
  • Razprava;
  • Predstavitve seminarskih nalog;
  • Predstavitve gostov iz prakse;
  • Drugo delo (študijski obisk, konzultacije v zvezi s pripravo seminarske naloge).
Sistem ocenjevanja in kriteriji
  • Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (40%), ocene sodelovanje pri predmetu (20%) in pisnega izpita (40%);
  • Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih deležev, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
Obvezna literatura
  • Turban et al (2015): Electronic Commerce: A Managerial and Social Networks Perspective - Eighth Edition (izbrana poglavja)
  • Izbrani referati in članki
  • Uporaba spletnih strani
  • Prosojnice s predavanj
Priporočena dodatna literatura
  • Turban et al (2016): Social Commerce: Marketing, Technology and Management (izbrana poglavja)
Govorilne ure
  • Pred in po predavanjih
  • Po dogovoru

Nosilec predmeta:

Lesjak, Benjamin
lesjak_benjamin_2.jpg