Ime predmeta: | Management sprememb |
Semester izvedbe: | 4. semester (pomladni) |
Tip predmeta: | obvezni |
Kreditne točke: | 6 KT |
Študijski program: | Poslovne vede (MAG) |
Primarni jezik izvedbe: | slovenski jezik |
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je obvezni predmet skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na magistrskem študijskem programu Poslovne vede.
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji ter študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale,
Cilji
- Spoznati in razumeti osnovne koncepte za izvedbo sprememb v združbah.
- Opisati vpliv zunanjih in notranjih faktorjev na odločitve pri izvedbi sprememb.
Kompetence
- Pridobiti sposobnost reševanja problemov na osnovi kvalitativnih in kvantitativnih informacij.
- Razviti sposobnost predvidevanja situacij in predvidevanja dogodkov, kakor tudi sposobnost prepoznavanja in interpretacije gospodarskih razmer v danih pogojih.
- Razviti sposobnost sprejemanja odločitev.
- Pridobiti sposobnost samostojnega učenja.
- Razviti sposobnost izražanja idej in oblikovanj argumentov na logičen in usklajen način, tako ustno kot pisno.
- Razviti sposobnost oblikovanja argumentov, ki vodijo h kritičnemu in samokritičnemu razmišljanju.
- Razviti veščine prilagajanja novim razmeram.
- Pridobiti načine, ki olajšajo upoštevanje etičnih načel.
- Pridobiti sposobnost analize poslovnega obnašanja in odločitev ter njihovega vrednotenja z ekonomskega, družbenega in etičnega stališča.
- Razviti sposobnost prenosa znanja v prakso.
- Razviti sposobnost razvoja medosebnih odnosov in timskega dela.
- Spoznati vodstveno funkcijo podjetja in razumeti njene cilje.
- Pridobiti sposobnost razumevanja in uporabe osnovnih managerskih konceptov in principov.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent razumel pomen in celovit pristop k izvedbi sprememb v združbah.
Vsebina predmeta
- Management sprememb, krizni management in prenova poslovanja podjetij
- Glavni modeli pristopov k izvedbi sprememb
- Okrepitev občutka nujnosti sprememb
- Sestava vodilnega tima
- Ustvarjanje prave vizije
- Sporočanje, usmerjeno na navduševanje ljudi
- Pooblaščanje
- Pomen kratkoročnih uspehov
- Vztrajanje pri spremembah
- Dolgoročno utrjevanje sprememb
Oblike in metode dela
- Razlaga učiteljev
- Pogovor / razprava
- Predstavitve seminarskih nalog
Sistem ocenjevanja in kriterij
- Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (25% uteži v skupni oceni), ocene sodelovanja pri predmetu (25% uteži) in pisnega izpita (50% uteži).
- Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih uteži, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
Obvezna literatura:
- Kotter, J.P.. Leading change. Harvard Business School Press, 2012.
- Vaupot, Z. Management sprememb, zapiski predavanj. Ljubljana: Fakulteta za pravo in poslovne vede.
Priporočena dodatna literatura:
- HBR’s 10 Must Reads on Change Management. Harvard Business Review, 2011.
- Adizes, I.. Kako menedžirati v obdobju krize in kako se predvsem izogniti krizi. Ljubljana: Slovenski institut za kakovost in meroslovje, 2009.
- Kovač, J. (2012). Uvod v management sprememb. Kranj: Založba Moderna organizacija.
- Vaupot, Z., Stopar, D. (2003). Nadzor najpomembnejših področij prenove poslovanja. Ljubljana: Manager +, oktober 2003.
Govorilne ure
- Pred in po predavanjih
- Po dogovoru