Management sprememb

Ime predmeta:Management sprememb
Semester izvedbe:3. semester (jesenski)
Tip predmeta:obvezni
Kreditne točke:6 KT
Študijski program:Poslovne vede (MAG)
Primarni jezik izvedbe:slovenski jezik
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je obvezni predmet skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na magistrskem študijskem programu Poslovne vede.
 
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji ter študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale,

Cilji
  • Spoznati in razumeti osnovne koncepte za izvedbo sprememb v združbah.
  • Opisati vpliv zunanjih in notranjih faktorjev na odločitve pri izvedbi sprememb.
Kompetence
  • Pridobiti sposobnost reševanja problemov na osnovi kvalitativnih in kvantitativnih informacij.
  • Razviti sposobnost predvidevanja situacij in predvidevanja dogodkov, kakor tudi sposobnost prepoznavanja in interpretacije gospodarskih razmer v danih pogojih.
  • Razviti sposobnost sprejemanja odločitev.
  • Pridobiti sposobnost samostojnega učenja.
  • Razviti sposobnost izražanja idej in oblikovanj argumentov na logičen in usklajen način, tako ustno kot pisno.
  • Razviti sposobnost oblikovanja argumentov, ki vodijo h kritičnemu in samokritičnemu razmišljanju.
  • Razviti veščine prilagajanja novim razmeram.
  • Pridobiti načine, ki olajšajo upoštevanje etičnih načel.
  • Pridobiti sposobnost analize poslovnega obnašanja in odločitev ter njihovega vrednotenja z ekonomskega, družbenega in etičnega stališča.
  • Razviti sposobnost prenosa znanja v prakso.
  • Razviti sposobnost razvoja medosebnih odnosov in timskega dela.
  • Spoznati vodstveno funkcijo podjetja in razumeti njene cilje.
  • Pridobiti sposobnost razumevanja in uporabe osnovnih managerskih konceptov in principov.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent razumel pomen in celovit pristop k izvedbi sprememb v združbah.

Vsebina predmeta
  • Management sprememb, krizni management in prenova poslovanja podjetij
  • Glavni modeli pristopov k izvedbi sprememb
  • Okrepitev občutka nujnosti sprememb
  • Sestava vodilnega tima
  • Ustvarjanje prave vizije
  • Sporočanje, usmerjeno na navduševanje ljudi
  • Pooblaščanje  
  • Pomen kratkoročnih uspehov
  • Vztrajanje pri spremembah
  • Dolgoročno utrjevanje sprememb
Oblike in metode dela
  • Razlaga učiteljev
  • Pogovor / razprava
  • Predstavitve seminarskih nalog
Sistem ocenjevanja in kriterij
  • Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (25% uteži v skupni oceni), ocene sodelovanja pri predmetu (25% uteži) in pisnega izpita (50% uteži).
  • Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih uteži, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
Obvezna literatura:
  • Kotter, J.P.. Leading change. Harvard Business School Press, 2012.
  • Vaupot, Z. Management sprememb, zapiski predavanj. Ljubljana: Fakulteta za poslovne vede.
 Priporočena dodatna literatura:
  • HBR’s 10 Must Reads on Change Management. Harvard Business Review, 2011.
  • Adizes, I.. Kako menedžirati v obdobju krize in kako se predvsem izogniti krizi. Ljubljana: Slovenski institut za kakovost in meroslovje, 2009.
  • Kovač, J. (2012). Uvod v management sprememb. Kranj: Založba Moderna organizacija.
  • Vaupot, Z., Stopar, D. (2003). Nadzor najpomembnejših področij prenove poslovanja. Ljubljana: Manager +, oktober 2003.
Govorilne ure
  • Pred in po predavanjih
  • Po dogovoru

Nosilec predmeta:

Vaupot, Zoran
img_4877_modifiee.jpg