Strateški management in politika podjetja

Ime predmeta:Strateški management in politika podjetja
Semester izvedbe:5. semester (jesenski)
Tip predmeta:obvezni
Kreditne točke:6 KT
Študijski program:Poslovne vede (UNI)
Primarni jezik izvedbe:slovenski jezik
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je obvezni predmet skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na dodiplomskem študijskem programu Poslovne vede.
 
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji ter študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale.

Cilji
  • Razumevanje pomena procesa strateškega načrtovanja (v razsežnostih vizije, poslanstva, temeljnih ciljev), strategij in strateškega razporejanja resursov za razvojno in poslovno uspešnost podjetij ter drugih podobnih organizacij.
  • Razumevanje kdo in zakaj sodeluje v posameznih fazah strateškega planiranja, uresničevanja in kontrole ter na kakšen način.
  • Spoznavanje temeljnih in izbranih sodobnih orodij za izvajanje teh procesov tako na ravni politike kot tudi na ravni strateškega managementa ter za povezovanje obojega z operativno ravnijo v podjetjih.
Kompetence
  • Pridobiti sposobnost reševanja problemov na osnovi kvalitativnih in kvantitativnih informacij.
  • Razviti sposobnost predvidevanja situacij in predvidevanja dogodkov, kakor tudi sposobnost prepoznavanja in interpretacije gospodarskih razmer v danih pogojih.
  • Razviti sposobnost sprejemanja odločitev.
  • Pridobiti sposobnost samostojnega učenja.
  • Razviti sposobnost izražanja idej in oblikovanj argumentov na logičen in usklajen način, tako ustno kot pisno.
  • Razviti sposobnost oblikovanja argumentov, ki vodijo h kritičnemu in samokritičnemu razmišljanju.
  • Razviti veščine prilagajanja novim razmeram.
  • Pridobiti načine, ki olajšajo upoštevanje etičnih načel.
  • Pridobiti sposobnost analize poslovnega obnašanja in odločitev ter njihovega vrednotenja z ekonomskega, družbenega in etičnega stališča.
  • Razviti sposobnost prenosa znanja v prakso.
  • Razviti sposobnost razvoja medosebnih odnosov in timskega dela.
  • Spoznati strateški vidik vodstvene funkcije podjetja in razumeti njegove cilje.
  • Pridobiti sposobnost razumevanja in uporabe konceptov in principov s področja strateškega managementa.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent razumel delovanje funkcije strateškega managementa podjetja.

Vsebina predmeta
  • Osnovni pojmi s področja strateškega managementa
  • Proces strateškega managementa
  • Analiza okolja in analiza lastnih virov
  • Poslanstvo, vizija in cilji
  • Strategije (korporacijska, poslovna, funkcijska)
  • Implementacija strategije
  • Oblikovanje organizacijske strukture
  • Oblikovanje strateškega kontrolnega sistema
  • Implementacija strateških sprememb
 Oblike dela
  • Frontalna oblika poučevanja
  • Skupinsko delo študentov na projektu
  • Samostojno delo študentov
Metode dela
  • Razlaga
  • Razgovor/debata
  • Predstavitve seminarskih nalog
Sistem ocenjevanja in kriterij
  • Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (25% uteži v skupni oceni), ocene sodelovanja pri predmetu (25% uteži) in pisnega izpita (50% uteži).
  • Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih uteži, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
 Obvezna literatura
  • Hunger, David; Wheelen, Thomas L. 2010. Essentials of Strategic Management. Pearson.
 Priporočena dodatna literatura
  • Bourgeois, L.J.; Duhaime, Irene M.; Stimpert, J.L.. Strategic management: A managerial perspective. Dryden, 1999.
  • Capon, C.. Understanding Strategic Management. Harlow: Prentice Hall, 2008.
  • Coulter, M. K.. Strategic Management in Action. Upper Saddle River, Pearson Education, 2008.
 Govorilne ure
  • Pred in po predavanjih
  • Po dogovoru

Nosilec predmeta:

Bobek, Vito
Bobek.jpg